mammanmikaela

Alla inlägg under april 2013

Av Mikaela - 30 april 2013 17:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mikaela - 29 april 2013 22:29

Känner ni till rutinen man har i slutet av månaden? Ni som är yngre läsare känner nog till de även om det inte är ni som utför rutinen!
Rutinen kallas RÄKNINGAR!
Jajamen, nu är vi framme i slutet av månaden April och här ska räkningarna knapras in på dator så betalningarna blir gjorda i tid!
Vatten, el, tv, telefoni, bredband, bilar, hus, barnomsorg, etc ja allt ska bara dras ifrån kontot varenda månadsslut!

Nog är det roligt när pengarna kommer in men är det lika kul när en del går?

Ja ja, här sitter iallafall jag denna måndagskväll. Har just tryckt in alla siffror på räkningarna och ska nu låta pengarna dras ifrån kontona!

Men denna månadsslut är det inte bara räkningar som ska betalas, nej deklarationerna ska även in och den ska jag knappa in och godkänna nu :) lite extra "klirr" i kassan :D
/M

Av Mikaela - 29 april 2013 19:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mikaela - 29 april 2013 19:34

Lilla prinsessan lär sig mer och mer för varje dag och vecka som går!

I Lördags införskaffades en hoppgunga till vår lilla prinsessa på fyra månader! OCH TRO MIG, den uppskattas till 1000, hon hoppar och skuttar i den och skiner som en sol :).

(Bild finns under privat)
/M

Av Mikaela - 29 april 2013 17:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mikaela - 29 april 2013 17:28

Måndagen välkomnades med en morgonpromenad med mina två döttrar och hund! Sen blev det en lugn fortsatt fm men sen ni... Sen blev det full fart!

Min sambos lillasyster var barnvakt åt Emilia som är ett halv år yngre än min stora prinsessa, för att toppa dagen kom dom hit på lekstund.
Det blev helt enkelt full fart i stora prinsessans rum! Allting skulle lekas med och det var bara roligt, ingen tår eller bråk utan allting gick smärtfritt. Tog en paus i leken med bullar men dom hann bara sitta stilla i ynka minuter innan dom ville leka igen!

Nu är lekstunden slut och min stora prinsessa sitter här och målar medan jag lagar mat.
Sen blir det duschen och sängen för hennes del så jag och lilla mini prinsessan får lite lugn och ro :).

/M (bild på stora prinsessan från idag finns under privat)

Av Mikaela - 28 april 2013 22:46

Nu är helgen förbi och både fredagskväll, lördagen och söndagen for iväg i en rasande fart!
Mannen har nu åkt iväg igen för jobb på annan ort och nu väntas en kort vecka som troligen kommer gå i en rasande fart! Jag hoppas att jag knappt hinner blinka så är mannen hemma igen!

Veckans planering är:
Måndag, städning på fm och på em kommer mannens lillasyster tillsammans med stora prinsessans lekkompis hit på lekstund.
Tisdag, lugn fm och på em kommer min farmor och pappa ifrån Gotland hit en sväng! Och på kvällen KOMMER MANNEN HEM!
Onsdag, dop för lilla prinsessan!
Torsdag, ingen planering.
Fredag, ingen planering.
Lördag, ingen planering
Söndag, ingen planering med avslut på dagen att mannen åker igen!

Som ni ser är det full fart tills mannen är hemma :).

Nu blir det te och hundsport för min del.
/M

Av Mikaela - 27 april 2013 00:20

Äntligen har fredagen kommit och nu är det natten till lördag! Mannen är hemma, och det är mysigt som bara sen. Hela familjen är samlad.

I helgen blir det nog dock hyfsat lugnt även om vi har möte med prästen om lilla prinsessans dop och sen ska vi springa ett varv på stan imorgon (lördag).

Nä nu sover hela familjen så det blir till att krypa ner under täcket och njuta av sällskapet och famnen ifrån mannen!
Ha en trevlig helg allihopa :).

Ovido - Quiz & Flashcards