mammanmikaela

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

etthalvår.se

Av Mikaela - 10 juni 2013 20:30

Lilla Prinsessan är nu 6 månader i dag.

Lilla Prinsessan har alltså redan blivit ett halv år.

Lilla Prinsessan kom till världen för ett halv år sedan.


Tänk sig så tiden går fort.


Hon kom till världen, gav oss glädje och skratt och hon fyller alla hon träffar med varm glädje och man kan inget annat än att älska henne!

Nu mera sitter hon helt själv, hon bubblar massor med ljud ifrån sig, hon har börjat att ta ut armarna ifrån sidorna när hon vill upp, hon har börjat äta lite smakportioner så som morötter, potatis, mango, banan, majskrokar och sådär. Hon går i gåstolen (dock mer bakåt än framåt men det kommer, tycker hon är tidig ändå).

Och nu har hon eller rättare sagt jag har börjat vänja henne med att somna liggandes SJÄLV i sängen på kvällen, detta har resulterat i panik... i skrik... i tårar... i gnäll ... Men någonstans tror jag nog att man kommer! Det gäller att vara envis eller hur?


Det tar hårt i ett modershjärta (även fadershjärta) att höra sitt eget barn gråta medans den är så trött så trött men inte vill somna för att det den lilla lilla underbaringen vill är att komma upp i famnen och somna vid bröstet!

Men icke sa nicke, inte ska vi somna här vid bröstet! Någon gång måste det bort?

Jag började med att vänja av bröstet och det har jag lyckats med, nu är det bara de att hon ska somna i sin egen säng och inte i min famn gåendes, i vagnen, eller i babysittern som gungas... Nej hon måste somna själv!


MEN JAG KAN MEDDELA ATT IKVÄLL VAR DET INGET SKRIK, INGEN PANIK. DOCK NÅGRA FÅ TÅRAR, LITE GNÄLL OCH HON BLEV ARG DÄR ETT TAG MEN EFTER BARA 35 MINUTER SÅ TYSTNADE HON HELT, LYSSNADE PÅ MIN SÄNG OCH YTTERLIGARE EFTER 10 MINUTER SOMNADE HON!

DET GÅR FRAMÅT HELT ENKELT.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 22 december 2013 21:02

Hejtjohopp va kul Nu är det åter jul Nu är det glögg skinka och sill å en liten Skåne om man vill Nu doftar gran och hyacint Nu äts det knäck å kyssar av mint Nu tänds granen å glitter glimmar Nu vi hittar på rader som rimmar Nu är det snart ...

Av Mikaela - 14 december 2013 08:50

I Tisdags hade ett år gått sedan vi fick våra lilla älskade mini prinsessan Molly! Tågljuset byggdes ihop! Fick en bobbycar av farfar och farmor! Blåste ut ljuset med farfar! ...

Av Mikaela - 14 december 2013 08:46

När de skriker i min kropp. När allting bara tar stopp. Tår efter tår får jag torka. Jag vill bara stänga in mig i ett rum, låsa och bara vara. Vill inte träffa någon, utan bara få vara! De är nu... Nu jag är nere i en period. ...

Av Mikaela - 10 december 2013 15:45


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/hundsporten

Av Mikaela - 7 december 2013 19:56

Mini och fyrbenta. Minis första pulkatur :) Min egna lilla syster, hennes hund och min stora tjej! [Bild] Mina tre små stjärnor! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards