mammanmikaela

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Mikaela - 10 juni 2013 20:30

Lilla Prinsessan är nu 6 månader i dag.

Lilla Prinsessan har alltså redan blivit ett halv år.

Lilla Prinsessan kom till världen för ett halv år sedan.


Tänk sig så tiden går fort.


Hon kom till världen, gav oss glädje och skratt och hon fyller alla hon träffar med varm glädje och man kan inget annat än att älska henne!

Nu mera sitter hon helt själv, hon bubblar massor med ljud ifrån sig, hon har börjat att ta ut armarna ifrån sidorna när hon vill upp, hon har börjat äta lite smakportioner så som morötter, potatis, mango, banan, majskrokar och sådär. Hon går i gåstolen (dock mer bakåt än framåt men det kommer, tycker hon är tidig ändå).

Och nu har hon eller rättare sagt jag har börjat vänja henne med att somna liggandes SJÄLV i sängen på kvällen, detta har resulterat i panik... i skrik... i tårar... i gnäll ... Men någonstans tror jag nog att man kommer! Det gäller att vara envis eller hur?


Det tar hårt i ett modershjärta (även fadershjärta) att höra sitt eget barn gråta medans den är så trött så trött men inte vill somna för att det den lilla lilla underbaringen vill är att komma upp i famnen och somna vid bröstet!

Men icke sa nicke, inte ska vi somna här vid bröstet! Någon gång måste det bort?

Jag började med att vänja av bröstet och det har jag lyckats med, nu är det bara de att hon ska somna i sin egen säng och inte i min famn gåendes, i vagnen, eller i babysittern som gungas... Nej hon måste somna själv!


MEN JAG KAN MEDDELA ATT IKVÄLL VAR DET INGET SKRIK, INGEN PANIK. DOCK NÅGRA FÅ TÅRAR, LITE GNÄLL OCH HON BLEV ARG DÄR ETT TAG MEN EFTER BARA 35 MINUTER SÅ TYSTNADE HON HELT, LYSSNADE PÅ MIN SÄNG OCH YTTERLIGARE EFTER 10 MINUTER SOMNADE HON!

DET GÅR FRAMÅT HELT ENKELT.

Av Mikaela - 10 juni 2013 20:26

Sommartider. Hej. Hej. Sommartider.


Ja, Hej och välkommen sommaren, du är så välkommen och du är önskad och har kommit med solsken som dragit ur allt dystert och tråkigt ifrån mig.

När det är mörkt och kallt så är det ingen härligkänsla för mig även om jag kan tycka att det är mysigt med ljus i mörkret så är jag nog mest en Sommarmänniska.

Vilken årstid gillar ni bäst?


Tiden springer på och jag har börjat räkna ner dagarna nu, dagarna tills dess att jag och mannen ska gå föräldralediga tillsammans i två veckor och sedan blir det i samband med det går sambon på semestern och kommer vara hemma då totalt med föräldraledighet och semester i hela fem veckor! Åh, längtar!!


Denna vecka blir en lugn och skön vecka, med promenader, bus och lek så kommer denna vecka troligen gå snabbt så att min älskade snart är hemma igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards